کاوشی در علوم و فناوری روز

KAVOSH
  • ۰
  • ۰

ژاپن نیز در تدارک رمزارز اختصاصی خود است

 

ژاپن دو صرافی ارزهای دیجیتال را تعلیق کرد

گروهی از قانونگذاران ژاپنی در تلاشند تا با ارائه پیشنهاد به مجلس نمایندگان این کشور بستر لازم برای ارائه رمزارز ژاپن را فراهم نمایند.

براساس گزارشی که رویترز در این باره منتشر کرده است یکی از این قانونگذاران مدعی شده ایجاد این رمزارز پاسخ مستقیم ژاپن به لیبرای فیسبوک و یوآن دیجیتال چین است.

نوریهیو ناکایاما معاون وزیر امور خارجه ژاپن در پارلمان این کشور در مصاحبه با روزیترز گفت:

چین به سمت توسعه یوآن دیجیتال پیش می برود و در نتیجه ما نیز تلاش می کنیم گام هایی را برای مقابله با این تلاش ها پیشنهاد کنیم.

پیشتر قانوگذاران ژاپنی سخن هایی را علیه یوآن دیجیتالی مطرح کرده اند و بر این باورند که اگر این رمزارز در معاملات و توافق های بین المللی به کار گرفته شود میتواند مشکلات جدی را برای آنها ایجاد کند.

به نظر می رسد جزئیات رمزارز ژاپنی هنوز مشخص نشده با این حال انتظار می رود که این پول دیجیتال در چارچوب یک طرح مشترک میان دولت ژاپن و شرکت های خصوصی رنگ واقعیت به خود بگیرد.

قانونگذاران دست اندرکار در تدوین پیشنویس این طرح، قصد دارند ماه آینده این پیشنهاد را تسلیم مجلس نمایندگان ژاپن کنند.

البته انتظار نمی رود که رمزارز ژاپن به این زودی ها عرضه شود و هم اکنون موانع حقوقی زیادی پیش روی این پول دیجیتالی قرار دارند که باید تا پیش از عرضه مرتفع شوند.

نکته مهم دیگر آنکه وقتی لیبرا که با پشتوانه یک شبکه اجتماعی در دست توسعه است با این حجم از موانع قانونی مواجه شده انتظار می رود رمزارزی که با حمایت یک دولت ساخته می شود تحت رسیدگی های امنیتی شدیدتری قرار بگیرد.

البته نباید فراموش کرد که وقتی دولتی از یک رمزارز حمایت کند خودبخود برخی نگرانی هایی که پیشتر در مورد لیبرا مطرح شده بودند رنگ می بازند. همانطور که پیشتر در خبرها خواندید لیبرا با حمایت چند شرکت بزرگ عرصه تکنولوژی توسعه داده می شود که سابقه چندان درخشانی هم از نظر جذب اعتماد عمومی ندارند.

  • ۹۸/۱۱/۰۵
  • Kavosh-Digi

ارز دیجیتال

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی