کاوشی در علوم و فناوری روز

KAVOSH
  • ۰
  • ۰

آشنایی با دبی | منهتن خاورمیانه

دبی، نام شهر و بزرگترین و پرجمعیت ترین شیخ‌نشین (استان) در امارات متحده عربی است که در ساحل جنوب شرقی خلیج فارس جا خوش کرده است. این شهر زیبا و مدرن همچنین یک شهر جهانی و مرکزی تجاری در منطقه غرب آسیا محسوب می شود. دبی گرچه پیشینه چندانی ندارد و به زحمت می توان قدمتش را به دویست سال پیش نسبت داد؛ اما درایت حاکمانش سبب شد تا سیری صعودی را طی کند و بتواند از هیچ، همه چیز بسازد و به یکی از محبوب ترین شهرهای گردشگری دنیا بدل شود. این روزها گردشگران دبی نه تنها به ساکنان کشورهای همسایه محدود نمی شود که بسیاری از دورترین نقاط دنیا کنجکاوند تا به این شهر کویری پا بگذارند و عجایبش را از نزدیک ببینید. از بلندترین برج دنیا تا وسیع ترین مرکز خرید جهان را در همین شهر خواهید دید. البته تمام جذابیت های دبی در ساختمان ها و مراکز تفریحی اش خلاصه نمی شود و یکی از عمده دلایلی که گردشگران را به سوی این شهر می کشاند، برگزاری رویدادهای بین المللی و مسابقات جهانی است. 

بد نیست بدانید وسعت شیخ نشین دبی برابر 4,114 کیلومتر مربع است و خود شهر به زحمت وسعتی برابر با 35 کیلومتر مربع دارد. امروزه جمعیتی در حدود ۳,۰۸۹,۰۰۰ نفر ساکن شیخ نشین امارات هستند. جالب که از این مقدار، تنها 15 درصد از ساکنان بومی هستند و 85 درصد از جمعیت را مهاجران آسیایی تشکیل می دهند. 

 

بهترین جاذبه های دبی

در این جا به طور مختصر تنها با نام تعدادی از بهترین جاذبه های دبی آشنا می شوید که از قضا از برترین جاذبه ها در دنیا نیز به شمار می آیند. جاذبه هایی که گزینه اول اغلب گردشگران هستند و نباید دیدن‌شان را از دست بدهید.

1- برج خلیفه | Burj Khalifa: همان طور که احتمالا می دانید، برج خلیفه با ارتفاعی برابر با 828 متر، بلندترین آسمان خراش در دنیاست و مجموعه ای از بهترین امکانات رفاهی و تفریحی را در خود دارد. یکی از دلایل انتخاب برج خلیفه برای بازدید، رفتن بر فراز بلندترین برج دنیا و تماشای مناظر اطراف است.

2- آبنمای دبی | The Dubai Fountain: آبنمای دبی نیز یکی از «ترین» های این شهر پر زرق و برق است که عنوان بلندترین آبنمای جهان را در دست دارد. این آبنما درست در کنار برج خلیفه قرار گرفته است و از روی حجم جمعیت به راحتی می توانید پیدایش کنید. 

3- دبی مال | The Dubai Mall: در ادامه تکمیل برترین های دنیا، به دبی مال بروید و بزرگترین مرکز خرید دنیا را از نزدیک ببینید. وسعت این مرکز خرید به 502 هزار متر مربع می رسد و در خود مجموعه ای از نمایندگی بهترین برندهای دنیا، بهترین رستوران ها و انبوهی از تفریحات مختلف را گردآوری کرده است. بد نیست بدانید دبی مال بیش از 1200 فروشگاه مختلف دارد.

4- پارک آبی آکواونچر آتلانتیس | Aquaventure Waterpark: حتما نام این پارک آبی را شنیده اید، پارک آبی بزرگ و جذابی که در جزیره آتلانتیس و نخلی شکل دبی قرار دارد. این پارک آبی که آکواونچر نام دارد، چهارمین پارک آبی برتر دنیاست.  

 

5- آکواریوم دبی و دنیای زیر آب | Dubai Aquarium & Underwater Zoo: آکواریوم دبی یکی دیگر از پرطرفدارترین جاذبه های این شهر جذاب است که درست در طبقه دوم دبی مال قرار دارد. در این آکواریوم، تونلی آکواریومی و بزرگ را خواهید دید که شما را به عمق دنیای زیر آب می برد و انواع متفاوتی از جانداران اقیانوس را از فاصله کم به شما نشان می دهد. این تونل نیز یکی از بزرگترین ها در دنیاست و گنجایشی برابر با 10 میلیون لیتر دارد.

6- باغ گل معجزه دبی | Dubai Miracle Garden: باغی جذاب، وسیع و رنگارنگ است و بدون شک یکی از زیباترین باغ های دنیا محسوب می شود. فضای این باغ کاملا فانتری است و در واقع متفاوت از باغ های گل عادی دنیاست، چرا که در باغ گل معجزه، شاهد اشکالی غول پیکر و پوشیده از گل خواهید بود. 

7- مرکز خرید امارات مال | Mall of the Emirates: امارات مال دیگر مرکز خرید محبوب در دبی است که بیش از ۵۶۰ فروشگاه و سرگرمی هایی چون اسکی دبی، شهربازی و پردیس سینمایی دارد. 

8- تورهای تفریحات کویری: یکی از پرطرفدارترین تورهای دبی، گشت در کویر دبی است. از جمله تفریحات این تورها می توان به سافاری در کویر، موتور چهار چرخ سواری، شن اسکی، سندبوردینگ، سر خوردن از روی تپه های شنی و شترسواری اشاره کرد. 

9- تفریحات آبی: دبی که شهری ساحلی است موقعیت بسیار مناسبی برای تفریحات آبی دارد. شما در دبی می توانید قایق سواری، غواصی، جت اسکی، فلای برد، موج سواری و پاراسل را تجربه کنید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی